FAQ

VOORRAAD

Is een product altijd in voorraad?

Op de SingleMaltSamples website worden uitsluitend artikelen vertoond welke daadwerkelijk voorradig zijn.

Indien ze niet meer op voorraad zijn, worden ze van de website verwijdert. Of wordt dit aangeduid op de website.

Echter bij een grote bestelling, of wanneer een bepaald product door verschillende mensen tegelijk wordt besteld, kan het zijn dat het product uitgeput geraakt.

Als een product niet meer op voorraad is, informeren wij u per e-mail en wordt er samen met u naar een oplossing gezocht. Een andere optie is dat het teveel betaalde bedrag per ommegaande aan u wordt terugbetaald.

 

BESTELLING

Kan ik ook volledige flessen bestellen bij jullie?

Dit is helaas niet mogelijk.

Omdat wij zeer selectief zijn in verband met onze aankopen, is het vaak zo dat dit gegeerde flessen zijn, en er maar 1 fles te krijgen is.

Dikwijls (en dit geldt vooral voor onafhankelijke bottelingen en/of single casks) komen er dan ook maar enkele honderden flessen uit een bepaald vat.

En aangezien geen enkel vat identiek is, geldt de regel : op is op.

Bij ons gaat het dus puur om de ervaring van het proeven. Maar niets belet u natuurlijk om eenzelfde staaltje nogmaals bij ons te bestellen (indien dit nog in voorraad is uiteraard).

Wordt mijn bestelling bevestigd?

Ja, na iedere bestelling ontvangt u een orderbevestiging per e-mail.

Bestelling aanpassen

Indien u iets wil aanpassen aan de bestelling, kunt u dit aanvragen per mail via: info@singlemaltsamples.be, waarin u het ordernummer en de aanpassing kan vermelden.

Helaas kunnen wij u de mogelijkheid van aanpassing niet garanderen.

 

Is het mogelijk om op dezelfde dag nog een tweede bestelling te plaatsen?

Ja, dat is mogelijk. Wij doen ons best om deze tot 1 bestelling samen te voegen zodat u maar 1x verzending moet betalen. Wij kunnen dit echter niet garanderen. Indien het eerste pakje al verzonden is, zal u alsnog 2x verzending moeten betalen. Dit is afhankelijk van de tijdspanne waarin deze 2 bestellingen gebeurd zijn.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik heb nog geen orderbevestiging ontvangen?

Nadat u de bestelling heeft afgerond, ontvangt u binnen enkele minuten een orderbevestiging per e-mail. Mocht u na enkele minuten nog geen orderbevestiging hebben ontvangen, controleer dan alstublieft eerst uw spam. Als u daar ook geen e-mail aantreft, dan kan u best contact met ons opnemen via: info@singlemaltsamples.be

Tot hoe laat kan ik bestellen?

Wij zijn een webshop die 24u op 24u open is, 7 dagen op 7. U kan dus ten alle tijde een bestelling plaatsen.

Kan ik als bedrijf zonder BTW bestellen?

SingleMaltSamples is een consumentenwebsite. Hierdoor kunt u als bedrijf niet zonder BTW bij ons bestellen. Als bedrijf in België kan u wel in uw account uw bedrijfsnaam en BTW-nummer ingeven zodat u de BTW kunt terugvorderen. Neem contact op met de overheid over de mogelijkheden voor het terugvorderen van de BTW.

VERZENDING

zie ook bij ‘verzending’

 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Uw pakketje wordt binnen de 2 werkdagen verzonden.

U kan kiezen uit :

  • levering aan huis
  • een ander gekozen afleveradres.

Opteert u voor een ander afleveradres : vink dan ‘verzenden naar een ander adres’ aan bij het afrekenen, en vul het ander afleveradres hier in.

Wanneer het pakje verzonden is, krijgt u dan ook de Track&Trace code toegestuurd van ons. Normaal gezien mag u de dag nadien uw pakje verwachten.

 

Wat gebeurt er als ik ten tijde van de bezorging niet thuis ben?

Verwacht u niet thuis te zijn op het moment van levering, vindt u een briefje van de postbode in uw brievenbus.

Met dit briefje kan U het pakje de volgende dag bij uw dichtstbijzijnde postkantoor gaan afhalen.

 

Worden er bezorgkosten berekend?

Wij rekenen standaard 5,95 euro aan voor de bezorging.

 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Het is niet mogelijk om uw bestelling bij SingleMaltSamples af te halen.

 

Waar bezorgt SingleMaltSamples?

Wegens de Belgische accijnsregeling kunnen wij helaas (voorlopig) enkel aan Belgische klanten leveren.

 

Wie verzorgt de verzending?

De bestellingen bij SingleMaltSamples worden door Bpost verzorgd.

  • Alle pakjes worden verzekerd verzonden (voor een waarde van max. 500 euro).
  • De postbode zal een handtekening van u vragen bij aflevering.
  • U krijgt een Track&Trace code toegestuurd als het pakje onderweg is.

BETALING

zie ook ‘betalingsmogelijkheden’

 

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen die op onze website getoond worden zijn inclusief BTW, exclusief verzendkosten.

De verzendkosten zijn standaard €5,95

 

Welke betalingsmogelijkheden zijn er op SingleMaltSamples?

SingleMaltSamples accepteert de volgende betaalwijzen :

 

  • Overschrijving : gratis

Sophie Boyon – SingleMaltSamples

IBAN : BE59 9731 8424 1026

BIC : ARSPBE22

Gebruik je bestelnummer als betalingsreferentie.

Je bestelling wordt verzonden als wij de betaling ontvangen hebben.

Na je bestelling krijg je een bevestigingsmail waar deze gegevens ook in vermeld staan.

 

  • Bancontact : gratis

 

  • KBC/CBC Payment Button : gratis

 

  • Belfius Direct Net : gratis

 

  • ING Home’Pay : gratis

 

Ons betalingssysteem en uw transacties worden beheerd en beveiligd door Mollie.

 

Wat is het bankrekeningnummer van SingleMaltSamples?

Het bankrekeningnummer van SingleMaltSamples is: IBAN: BE59 9731 8424 1026 – BIC: ARSPBE22.

 

Ontvang ik ook een factuur?

Ja, bij elke bestelling wordt standaard een factuur opgemaakt. Deze factuur bezorgen wij automatisch aan u per e-mail.

RETOURNEREN

Wat doe ik als ik mijn pakje niet heb ontvangen?

Allereerst adviseren wij u om via de Track &Trace code te kijken of er eventuele verhindering is bij het bezorgen van uw bestelling.

Indien u niet thuis was, kan het zijn dat u in de brievenbus een briefje vindt van de postbode. Met dit briefje kan u vanaf de volgende dag uw pakje in het dichtstbijzijnde postkantoor of postpunt gaan afhalen.

Indien het pakket onvindbaar is kunt u een mail sturen naar info@singlemaltsamples.be. Hierin vermeldt u het ordernummer, zodat we snel samen met de post kunnen uitzoeken waar uw pakket zich bevindt.

 

Kan ik mijn bestelling retourneren?

U kunt via het herroepingsrecht binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling door uzelf, of door een aangewezen derde, producten aan ons retourneren.

U dient ons dan schriftelijk op de hoogte te stellen omtrent het retourneren van de producten door ons een e-mail te sturen waarin u aangeeft producten aan ons te retourneren. Wij bezorgen u dan een retourformulier, dit moet u invullen en toevoegen aan de retourzending, samen met een kopie van het factuur.

Retourneren van artikelen kan alleen onder de volgende voorwaarden:

  • Flessen zijn ongeopend, intact en de verzegeling is niet verbroken.
  • Artikelen zijn voorzien van aangehechte labels en stickers.
  • Artikelen zitten in de originele verpakking.

Belangrijk is dat het artikel opnieuw zeer goed wordt ingepakt, alsook verzekerd en aangetekend geretourneerd wordt naar ons adres. Indien wij deze beschadigd of gebroken ontvangen, of er is sprake van misbruik, dan wordt de terugbetaling niet uitgevoerd door ons.

Retour adres:

Sophie Boyon – SingleMaltSamples

Deurnestraat 43

3583 Beringen (Paal)

België

Voor het snel kunnen afhandelen van de retour gestuurde artikelen zouden wij graag de volgende informatie in de doos aantreffen:

  • Factuur of bestelbevestiging met bestelnummer.
  • Het aantal geretourneerde producten.
  • Retourformulier.

Indien de koper beroep doet op het herroepingsrecht dan zijn de verzendkosten voor het retourneren voor rekening van de koper.

Mocht de koper een foutief geleverd artikel ontvangen, neem dan eerst contact op via info@singlemaltsamples.be. Vermeldt uw bestelnummer, voeg een foto toe van het artikel en leg uit wat het probleem is.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper, dit houdt in dat SingleMaltSamples niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om de Track&Trace-code en bewaar deze goed!

Als de geretourneerde producten ons in goede staat bereiken, zullen wij na ontvangst overgaan tot creditering. Wij streven ernaar om binnen 14 kalenderdagen het aankoopbedrag (inclusief de eventueel gemaakte verzendkosten voor de heenzending) terug te storten.

SCHADE/KLACHT

Schade aan de inhoud ?

U dient zorgvuldig alle artikelen te controleren na ontvangst van de producten.

Is er schade of breuk geconstateerd ? Of is uw bestelling onjuist of onvolledig bij u aangekomen?

Dan moet u binnen 8 kalenderdagen na levering hiervan melding maken.

Deze melding kunt u per aangetekend schrijven bezorgen of via e-mail op info@singlemaltsamples.be

Wat dient u in de mail te zetten?

  • Factuurnummer
  • Foto’s waarop het gehele product met schade/breuk is te zien
  • Foto’s waarop de beschadiging apart zichtbaar is
  • Foto van de geleverde doos (buitenkant)

Uiteraard doen wij ons best om alle meldingen zo snel mogelijk te behandelen. Hoe completer uw melding, hoe sneller dat wij uw probleem kunnen behandelen.

Gelieve de goederen voorlopig niet te retourneren, tot wij een oplossing voor u hebben gevonden.

 

Ik heb een klacht over een artikel, waar kan ik dit melden?

Als u een klacht heeft over een bepaald artikel, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice via de contactpagina. Wij streven ernaar om voor u een passende oplossing te bieden.